Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A saját közönségét is utálja a mogorva komikus

0 Komment
0 Reblog

Ha a legmogorvább, legelviselhetetlenebb stand-up komikust keresnénk, Jack Dee jó eséllyel indulna a győzelemért: gyakorlatilag minden monológja arról szól, hogy mennyire utálja az egész világot – beleértve a saját közönségét is. Ennek ellenére Nagy-Britanniában igen népszerű, még a 2001-es Celebrity Big Brother-t is megnyerte, és persze rendre teltház előtt szerepel.

Tulajdonképpen nincs mit csodálkozni azon, hogy mára kiégett, hisz a humor világában igazi veteránnak számít, a nyolcvanas évek óta a pályán van. Első fellépésére London legendás klubjában, a Comedy Store-ban került sor még 1986-ban, ezután vált a kisebb-nagyobb fellépőhelyek állandó arcává. 1991-ben megkapta a legjobb friss felfedezettnek járó British Comedy Awardot, innentől kezdve pedig a tévés szereplések is nyitva álltak előtte – többek között a BBC Live at the Apollo című műsorának lett házigazdája.

Kipróbálta magát színészként is, vígjátéki és drámai szerepekben egyaránt, olyan tévésorozatokban is vendégszerepelt, mint A néma szemtanú vagy a Kingdom – Az igazak ügyvédje. 2006-ban elindította saját sorozatát, a Lead Balloon-t, amelyben kvázi önmagát játszotta: egy cinikus, mizantróp komikust, aki szerint az élet csupán kellemetlen és idegesítő dolgok sorozata. Az angol közönségnek persze ez is bejött, négy évad is elkészült a szériából.

2009-ben Dee egy nagy hagyományokkal bíró rádióműsorba, az I’m Sorry I Haven’t A Clue-ba is bekerült, de valószínűleg nem lett elégedettebb az életével - alább még meghallgathatjuk egy előadását, két részletben.

A legtöbbet ismételt brit szitkom

0 Komment
0 Reblog

A bor nem válik vízzé, a Last Of The Summer Wine BBC-szitkom volt 2013-ban a legtöbbet ismételt komédiasorozat a szigetországban 2013-ban. Tavaly összesen 1888 epizódját adták le különböző brit tévécsatornák, azaz naponta ötször is találkozhatott vele a türelmesen kapcsolgató tévéző.

A szituációs komédia 1973 és 2010 között futott, hivatalosan is a leghosszabb életű televíziós komédiasorozat. 31 évad során 295 rész készült belőle.
 

Saját műsort kapott a menő stand-upos

0 Komment
0 Reblog

Miközben itthon továbbra is szellős a mezőny a talkshow-k terén, az egyik legnépszerűbb, de valószínűleg a legjobban fizetett brit stand-upos épp most kapott saját műsort a BBC-n. Michael McIntyre talkshow-ját ma, január 15-én jelentették be, tavasszal jön, hat rész készül első nekifutásra.

A címe The Michael McIntyre Chat Show, egy epizód 45 perc, a BBC One adja, és a humorista minden adásban három vendéggel parolázik. Michael McIntyre kifejtette, hogy roppant boldog, és hálás a cégnek, mert álmait valóra váltotta: örül neki, hogy kedvenc hírességeit faggathatja, persze a kellő humorral. A brit stand-uposról épp ma írtunk hosszabban – a posztot itt olvashatja.

Dumálással is lehet évi 7 milliárdot keresni

0 Komment
0 Reblog

Van az angoloknál egy stand-up komikus, Michael McIntyre, aki a fellépéseiből 21 millió fontot, vagyis nagyjából 7,4 milliárd forintnak megfelelő összeget hozott össze 2012-ben - ennyi volt a jegybevétele 73 állomásos körútjának, amelyre összesen körülbelül 640 ezren voltak kíváncsiak. Csak összehasonlításképp, a Rolling Stones az évi turnéja csupán 1 millió fonttal termelt több bevételt.

McIntyre viszonylag gyorsan tett szert ekkora népszerűségre, hisz 2006-ban még a számláit is alig tudta fizetni - aztán megszületett a fia, ő pedig átgondolta az életét: kirúgta az ügynökét, és elkezdett keményen dolgozni a sikerért. Afféle megfigyelőként az élet apró dolgaiban, a mindennapokban kezdte el keresni a humort (a lenti videón épp a karácsony "szépségeiről" beszél), amivel hamar utat talált mindenféle közönségréteghez.  

A nagy áttörést az jelentette számára, amikor meghívták a BBC közkedvelt stand-upos show-jába, a Live at the Apollo-ba - még kétszer szerepelt itt, aztán már saját műsort kapott, Michael McIntyre's Comedy Roadshow címmel. Ennek karácsonyi különkiadását már 8 millióan látták, és már 2009-es angliai turnéjára is körülbelül 500 ezer néző ült be - 2012-ben pedig megkereste azt a hihetetlen összeget, amelyen felül rengeteg kapcsolódó terméket eladott.

Alább bemutatjuk még két jelenetét - egyet az edzőtermekről, egyet a fogorvosokról -, döntse el ki-ki maga, hogy mennyire jön be neki a legnépszerűbb brit stand-upos.

Nagy kedvenc az Agymenők és a Gyalog galopp

0 Komment
0 Reblog

Magyarországon a szituációs komédia nem a legnépszerűbb televíziós műfaj, teljesen eltűnt a nagy tévék főműsoridejéből, de azért akadnak csatornák, ahol találkozhatunk vele. A Comedy Central például összesítette a tavalyi eredményeket, ebből kiderül, milyen típusú (tévés) humorra buktak 2013-ban a magyarok.

Az amerikai minta itthon is megvetette lábát: a vígjátéksorozatok között itthon is kedvenc az Agymenők – közölte a csatorna. A sorozat sikerét jól mutatja, hogy bár csak októberben debütált, három hónap alatt a 18-49-es korosztályban már majdnem egymillióan kóstoltak bele a geek humor legjavába. Következő a sorban a Hogy ne éld az életed, ami áprilisi indulása óta töretlen népszerűségnek örvend, az elmúlt időszakban pedig mindig a csatorna öt legnézettebb sorozata között szerepelt. Persze a Family Guy is ott van az élmezőnyben. A csatorna listái a kép alatt.
 

Top 5 sorozat 2013-ban: 1. Agymenők, 2. Hogy ne éld az életed, 3. Jim szerint a világ, 4. Family Guy, 5. Életem értelmei.

Top 5 film 2013-ban: 1. Gyalog galopp, 2. Best uff L’art pour l’art, 3. Made in Hungaria, 4. Valami Amerika, második rész, 5. Brian élete.

Az adatok csak a Comedy Centralra vonatkoznak.

FB like box (HTML)

Követők

origo tévé csakaduma1