Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Magyar szitkomok, 3. rész: Limonádé

0 Komment
0 Reblog

Az RTL Klubon egykor vetített Limonádé több szempontból is hasonlított a TV2-es Teára, és hasonló utat is járt be, ráadásul ugyanúgy a 2002-es valóságshow-hullám áldozata lett, mint riválisa, egyben sorstársa. A rendező Kapitány Iván volt, főszerepben Puskás Tamás, Kökényessy Ági, Horkai Péter, Ellinger Edina, Tisza Anita, Szvath Tamás volt látható. A sorozat akkor érkezett, amikor a szituációs komédiának még nem volt jelentősebb kultusza itthon (addig csak a Família Kft. futott hosszabban a hazai próbálkozások közül), és az sem tudta megmenteni, hogy vendégszerepben bevetettek olyan ismert neveket is, mint Besenczy Árpád, Forgách Péter, Hujber Ferenc, Kárász Zénó, Koltai Róbert, Kovács "Kokó" István, Stohl András, Trokán Péter.

Miközben a Tea nagyrészt egy teázóban játszódott, a Limonádé hátterét egy pláza, egy ruhaüzlet adta.  Eredetileg hétköznap adták, de idővel áttették szombatra, és a kora délutáni órákban vetítették. A Poén! csatorna is ismételte a sorozatot pár éve.
 

„Sok minden nem kedvezett a sorozatnak, legfőképpen az, hogy együtt indult a reality showk-kal, s ez a felfutását nagyon megnehezítette. Ezeknek a sorozatoknak az a halála, ha rakosgatják őket egyik sávból a másikba, ráadásul legalább két év kell az igazi felfutásukhoz és sikerükhöz, hiszen ennyi idő alatt helyezkednek bele a nézők az ilyen heti egy alkalommal megjelenő sorozatok történetébe, és kedvelik meg a figurákat. Nem véletlen, hogy még a napi rendszerességgel rendelkező sorozatok, mint a Barátok közt esetében is olyan szerződést kötött a külföldi licencadó cég, melyben kikötötték, hogy legalább két évig nem mozdíthatják el a helyéről, még ha csökken a nézőszám, akkor sem. Mi azonban sajnos nem képviselünk ekkora erőt” – nyilatkozta a magyar.film.hu-nak a szitkomról a rendező.

Kapitány szerint fölülpozícionálta a sorozatot az RTL Klub, olyan elvárásokat támasztott vele szemben, amiket az nem is tudott volna teljesíteni. „A nézettségért való hajtásban minden a reality show mögé került és ezt megszenvedte. A sok-sok rakosgatás után kikötött a nem túlságosan erős szombat délutáni időpontban, de itt újra elkezdett magára találni, és szép csendesen emelkedett a nézettsége a tőle reálisan elvárható mértékben. Azért választottuk Mihály György producertársammal annak idején az RTL Klubot, mert úgy gondoltuk, hogy jó gazdája lesz a sorozatnak. Amíg az előkészületek folytak, addig nagyon jó partner volt, később azonban türelmetlen lett. Amikor a Columbia űrkatasztrófa miatt az egyik héten elmaradt aLimonádé, Kurucz Péter úgy konferálta be a műsorváltozást: ma este hatkor a Tea című műsorunk elmarad. Így nem is lehet népszerű” – vélte.

Kapitány Iván később egy olyan csatornát keresett neki, ahol tovább lehetett volna vinni, hiszen már egy bevezetett márkáról van szó, de nem talált partnert – így a Limonádé is eltűnt idővel.

Ez különben vissza is vetette a szitkomok hazai elterjedését, megtörte a szituációs komédiákba vetett hitet a programigazgatókban, mert ment ugyan az Egy rém rendes család, illetve a Jóbarátok, de magyarok közül egyedül a Pasik tudott talpon maradni. Az illetékesek a Tea és a Limonádé bukásából aztán azt a konzekvenciát vonták le, hogy a műfaj nem való a magyaroknak, és ez így is maradt évekig.

FB like box (HTML)

Követők

origo tévé csakaduma1